A YOUTH2YOUTH TÁRSADALMI
INNOVÁCIÓS VERSENY ÜZENŐFALA...

Megvalósuló Y2Y-os projektek

Olvasmány 2015.09.28

Büszkék vagyunk arra, hogy a az előző versenyben résztvevő csapatok közül hárman már biztosan megvalósítják megoldási tervüket. Ez a három csapat a Ped4U, a Kiálótjel és a Szegedi Segítők csapata. Rövid bemutató a projektekről.

 

 Tabu Vadász 

A probléma: az ötletet kitaláló Ped4U csapat tagjai pedagógiai tanulmányokat folytattak, így nem csoda, hogy iskolai problémát választottak. A bullying avagy az iskolai bántalmazás ma Magyarországon tabunak számít: sem a diákok, sem a tanárok, sem a szülők nem szívesen szembesülnek vele vagy beszélnek róla.

 

Az ötlet: Ezt a tabut igyekszik ledönteni a program azzal, hogy a diákokat képzéssel érzékenyítené az iskolai bántalmazás és szekálás témájában. Ezen felül a projektbe bevont diákok egy közösségi projekt keretében maguk is aktívan tehetnek a bántalmazás visszaszorításáért, amelyet a kötelező közösségi szolgáltukba is elszámolhatnak.

 

Ahol a csapat tart: a Ped4U csapat éppen nemrég tért haza az Egyesült Államokból, ahol mint a Y2Y első körének nyertese megismerte a University of North Carolina közösségi programjait. Tele ötletekkel, kapcsolatokkal a csapat tagjai finomhangolják a Tabu Vadász programot, és várhatóan kísérleti jelleggel a második félévben egy budapesti gimnáziumban el is indítják.

 

 

 Go!Do! 

A probléma: a kistelepülésen élő fiatalok csak nagyon kevés lehetőséget látnak maguk előtt, ha a pályaválasztásról van szó, gyakran magukkal a különféle szakmákkal és foglalkozásokkal sincsenek tisztában.

 

Az ötlet: a Go!Do! egy társasjáték, amelyen keresztül a fiatalok megismerkedhetnek a különféle szakmákkal és foglalkozásokkal, illetve azzal is, melyik miért fontos egy közösségben. A társasjáték önmagában is hasznos, de a csapat ezen felül tervez egy civil projektet is elindítani hátrányos helyzetű közösségekben, amelynek fókuszában a fiatalok pályaorientációjának támogatása áll a Go!Do! társasjáték segítségével.

 

Ahol a csapat tart: mint az OTP Junior különdíj nyertese, a Kiáltójel csapata már a nyáron nekilátott a társasjáték megvalósításának. A nyári pihenés mellett tovább tesztelték a játékot, bevontak egy dizájnert a külső megjelenés megtervezésébe, illetve finomhangolták az egyes foglalkozások leírását is. Remélhetőleg 2016-ban már bárki játszhat a Go!Do!-val.

 

 

 Fortély Sátor 

A probléma: a hátrányos helyzetű gyerekek rengeteg iskolai nehézséggel küzdenek meg naponta: a folyamatos tanulási kudarcok, a tanárok negatív visszajelzései hatására ezek a fiatalok alacsony önértékeléssel küzdenek, amelynek hatására a szegénységből való kitörésük szinte esélytelen.

 

Az ötlet: a Szegedi Segítők csapata egy mobil szabaduló szobát álmodott meg, amelyet kifejezetten hátrányos helyzetű fiataloknak terveztek. Az ötlet lényege, hogy a szabaduló szoba izgalmas, interaktív kihívást és azonnali, pozitív megerősítést ad a fiataloknak. Az élmény hatására növekszik önbizalmuk, a tanuláshoz és a munkavállaláshoz elengedhetetlenül fontos készségeik fejlődnek.

 

Ahol a csapat tart: a csapat a versenyt követően a DIA Demokrácia Iskolája programjában lelt partnerre, ahol a programban résztvevő, hasonló fiatalokkal foglalkozó szakemberek bevonásával elkészült a szabadulószoba koncepciója. Egy sikeres közösségi finanszírozási kampánynak köszönhetően az induláshoz szükséges forrás is rendelkezésre áll, így a csapat várhatóan összel már élesben tesztelheti a szobát.

 

 

A verseny folyamán kidolgozott többi megoldási tervről az előző évről készült összefoglaló kiadványunkban olvashatsz.