A YOUTH2YOUTH TÁRSADALMI
INNOVÁCIÓS VERSENY ÜZENŐFALA...

5 szokás, hogy hatékonyabb legyél!

Olvasmány Ötletbank 2017.09.20

 

A verseny során biztosan szükségetek lesz hatékony munkára, ezért összeszedtünk nektek pár tippet, hogyan is kezdjetek bele.

 

Ne multitaskingolj!

 

Pontosabban multitskingolj, ha tudsz. De sajnos az a rossz hírem van, hogy az emberek többsége nem képes egyszerre tévézni, chatelni és tanulni. Valójában az történik, hogy rendkívül gyorsan váltogatjuk a figyelmünket a tevékenység között.  Ez azt jelenti, hogy egyikre sem tudunk igazán koncentrálni, ami radikálisan rontja a teljesítményt. Számos kutatás bebizonyította, hogy lényegesen rosszabbul megy a szövegértés, memorizálás vagy éppen az írás, ha két percenként ránéz az ember a hírekre vagy közösségi oldalakra. Helyette inkább próbálkozz meg azzal, hogy rövidebb ideig maximálisan a feladatra figyelsz, utána pedig szünettel jutalmazod magad. Ez át is vezet a második tippre.

 

Pomodoro technika

 

Válassz egy feladatot, amit el szeretnél végezni. Állítsd be az időzítődet 25 percre és minden zavaró tényezőt iktass ki, ami elterelheti a figyelmed és hajrá!

 

Amikor csörög az órád, állj fel és tarts 10-15 perc szünetet. Sétálgass, igyál, mozogj, beszélgess, zenélj, nézz meg egy videót. Bármi, ami neked kikapcsolódás. Nyilván minél inkább különböző tevékenységet végzel pihenésként, mint az elvégzendő feladatod, annál frissebben tudsz visszaülni a szüneted végén az újabb 25 perces blokkra.

 

Tapasztalatom szerint meghálálja magát a szünet, mert ha nem hagyok magamnak időt a kikapcsolódásra, akkor úgy bosszulja meg magát a dolog, hogy nagyjából 3 percenként veszem észre, hogy csak bambulok meredten magam elé.

 

De mi ez a paradicsom dolog? Ezt a time maganement technika a 80-as években vált ismertté és az alkotója a paradicsom alakú konyhai óráról nevezte el.

 

 

 

Lazulj el!

 

Az ismeretlen brit tudósok azt is kikutatták, hogy jóval hatékonyabban tudsz dolgozni, tanulni, ha alacsony a stressz szinted. Persze, könnyű mondani, de hogyan csökkentsük a feszültséget?

 

Ennek számos módja van és sajnos nincs megírva a nagy könyvben, hogy neked melyik fog beválni. Próbálj ki minél többet!

 

  • Jóga vagy igazából bármilyen sport, amit otthon tudsz csinálni mielőtt belefogsz a nagy feladatba.
  • Ha épp nem az otthon kényelmében tartózkodsz és inkább nem állnál neki egy lefelé néző kutyának a Starbucksban, akkor vegyél 10 jó mély és lassú lélegzetet. Hidd el, már ez is nagy hatással van az emberre.
  • Színezés. Nem véletlenül jelent meg számtalan felnőtt színező a könyvesboltokban az utóbbi pár évben. Rengetegen felfedezik fel újra gondtalan gyermeki énjüket, amikor nem kell másra figyelni, csak hogy ki ne menjünk a vonalból (nem könnyű egyébként)! Nem csak ovisként ér kézműves dolgokat csinálni, bátran próbáljuk ki az origamit vagy éppen a horgolást, főleg, hogy végtelen számú DIY videóból válogathatunk.
  • Menj el sétálni. Hallgass zenét vagy figyeld a zajokat. Próbálj úgy körbenézni, mintha turista lennél és először látnál mindent. Hátha tényleg felfedezel valami újat…

 

Írj listát!

 

Megdöbbentően sok sikeres ember alkalmazza azt az egyszerű módszert, hogy listát ír azokról a dolgokról, amiket másnap meg akar csinálni. Ehhez vegyél egy post it-et, a naptáradat vagy a telefonodat és jegyezd le magadnak este, hogy másnap milyen feladatokat fogsz megcsinálni. Reálisan tervezz, annak nincs értelme ha felírsz 17 dolgot, amit úgysem tudsz teljesíteni. Ezután aludj rá egyet és másnap valósítsd meg!

 

KIHÍVÁS

 

Válassz ki egy gyakorlatot, amit követsz a következő 21 napban. Valakinek két hét elsajátítani egy szokás, míg másoknak két hónap. Legyél tehát türelmes magaddal. Ne próbálj meg napról napra minden szokásodat átalakítani, hiszen ez úgyis csak feszültséget kelt benned és a cél pont az ellenkezője. Egyszerre egy dolgot próbálj megváltoztatni és olyan mértékben, amit reálisnak látsz. Az a célod, hogy sikeres legyél, ezért mérd fel az erőforrásaidat. Például ha elhatározod, hogy minden nap ugrókötelezni fogsz, akkor tűzz ki 5 vagy 10 percet. Nem kell egy órás intervallum edzésekkel kezdened.

 

-Juli-

 

Te mit fogsz kipróbálni?

Pomodro technika
Jóga / sport
Stresszoldó légzés
Ellazító séta
Nyugtató színezés
Esti lista a másnapi teendőkkel

survey Maker