INNOVÁCIÓS VERSENY ÜZENŐFALA...
éves fiatalok számára, akik
csapatokban kreatív
megoldásokat dolgoznak ki
hátrányos helyzetű, nehéz
körülmények között élő
gyerekek és fiatalok
élethelyzetének, jövőbeni
kilátásainak javításásra.
Tovább a Y2Y honlapra.
Házi könyvtár #1 – A hátrányos helyzetű fiatalok

Benkő Fruzsina neve ismerősen csenghet azok számára, akik részt vettek a Katapult táborban. Akkor úgy mutattuk be őt, amint aki tapasztalattal bír a családon belüli erőszaknak kitett fiatalokről, azonban már akkor is jeleztük, hogy Fruzsi sokoldalú szakember, mert legalább ennyire otthonosan mozog a hátrányos helyzetű fiatalokkal való munkában is. Két hasznos cikk a hátrányos helyzetű fiatalokról Fruzsi ajánlásával.
2014 telén készítettünk a munkájáról egy esettanulmányt, amiben Fruzsi a Pince Ifjúsági Iroda működéséről, a mindennapjairól mesél, a nehézségekről éppúgy mint a sikerekrekről. De ami a legfontosabb, hasznos tanácsokat ad arra vonatkozóan, hogyan érdemes ezzel a célcsoporttal foglalkozni, melyek azok a módszerek, trükkök, amik neki működtek, és mit tanácsolna azoknak, aki most szeretnének valami hasonlóba fogni.
http://www.i-dia.org/2014/01/egy-csepp-tengerben-hatranyos-helyzetu.html
Ezen felül Fruzsi figyelmetekbe ajánlja Szalai Júlia Széttartó jövőképek c. cikkét, ami 2008-ban, az Esélyben jelent meg. Ebben arról ír, hogyan hat ki az etnikai kisebbségi státusz az iskolai sikerességre, illetve hogyan válik az állandó lemaradás a diákok életének szerves részévé. Végezetül azt is megmutatja, hogy ebből kifolyólag milyen szakadékokat fedeztek fel a többségi és kisebbségi diákok jövőképei között.
http://www.esely.org/kiadvanyok/2008_2/SZALAI.pdf
Jó olvasást!